Ofte stillede spørgsmål

Er den ønskede vare på lager ?

Der benyttes 3 forskellige symboler for lagerstatus i vores shopsystem. Den forventede leveringstid (hverdage efter bestillingsafgivelse) fremgår af tallene i statussymbolerne.

 Varen på lager  Varen er på lager og klar til afsendelse. Varen kan efter ønske også afhentes på vores lageradresse på Avedøre Holme i Hvidovre. 

 Varen på fjernlager  Varen er på fjernlager hos producenten/distributøren og klar til afsendelse. Leveringstiden er afhængig af leverandørens placering i Danmark eller EU.

 Varen i restordre  Varen er i restordre og aktuelt ikke på lager. Du har mulighed for at tilmelde dig til vores notifikationssystem og modtage en meddelelse så snart varen er på lager igen.


 

Kan jeg afhente mine varer hos jer ?

JA! Er du en af vores kunder på Sjælland eller kommer du forbi København, har du også mulighed for at afhente dine bestilte varer på vores lageradresse i Hvidovre (mandag-fredag 09-16). Herved er det muligt at spare en del porto og få dine varer med det samme. Vi gør dog opmærksom på, at det kun er muligt at afhente varer med "Grøn" lagerstatus. Din bestilling kan afhentes tidligst 1 time efter bestilling. Ønsker du at købe varer der ikke er på lager i Hvidovre, har du selvfølgelig mulighed for at afhente din pakke når alle artikler er ankommet på lageret. Vi gør opmærksom på at vi fakturerer et gebyr på 35,- DKK for bestillinger afhentet på vores lageradresse.

 

Har i en butik/showroom hvor jeg kan handle?

Nej! Vi har ikke nogen fysisk butik og driver udelukkende online-handel. Det er dyrt at drive en fysisk butik, hvilket ville afspejle sig i vores priser. Du har altid mulighed for at afhente en bestilling på vores lageradresse. Det er dog nødvendigt at bestille og betale artiklerne inden afhentning på lageradressen. Det er ligeledes ikke muligt at betale kontant på lageret. Ønsker du at benytte bankoverførsel, vil dine bestilte varer først udleveres når betalingen er bogført på vores konto!

Vi gør opmærksom på at der på vores lageradresse ikke ydes support af vores produkter, ej heller er det muligt at få besvaret tekniske spørgsmål. Har du spørgsmål til vores sortiment eller tekniske spørgsmål skal dette gøres via E-mail.  

 

Hvad koster forsendelsen ?

Alle pakker sendes primært med GLS og Post Danmark og i mindre omfang med DPD & DHL. Shopsystemet beregner automatisk den nødvendige fragt, således at du kender fragt-omkostningerne INDEN du afgiver bestilling. Vær venligst opmærksom på at levering typisk finder sted i dagtimerne, dvs. du skal være hjemme. Kan pakken IKKE leveres skal der aftales et nyt forsøg på levering når du er hjemme. Du kan med fordel oplyse en firmaadresse på f. eks. din arbejdsplads og få pakken leveret der hvis du er på arbejde. Du kan også med fordel få leveret din pakke til din nabo hvis denne er hjemme. 

Volumenpakker sendes normalt med GLS mens småpakker (ofte) afsendes med Post Danmark.

 

Kan jeg få sendt min bestilling til udlandet ?

Vi sender gerne vores pakker til kunder i udlandet. For at få beregnet den korrekte pris, anbefaler vi at du opretter dig som kunde i vores system. Herefter vil shopsystemet beregne forsendelsesprisen til dit land. Vi gør opmærksom på at det ikke er muligt at få tilsendt parabolskærme i store størrelser til udlandet.

 

Hvornår modtager jeg min pakke ?

Leveringstid er altid angivet til mellem 1-4 hverdage på alle varer. Vi bestæber os altid på at afsende lagervarer hurtigst muligt. Lagervarer bestilt hverdage inden kl. 1300 afsendes normalt samme dag. I nogle tilfælde leveres varer der ikke er på lager, direkte fra producenten/distributøren. I disse tilfælde er det muligt at du modtager 2 forsendelser, du betaler selvfølgelig kun fragt for en levering. Leveringstiden er i disse tilfælde fortsat 1-4 hverdage. Du har selvfølgelig til hver en tid mulighed for at annullere ordren inden denne afsendes. 

 

Hvorfor er der tillagt et Mindste-ordre gebyr i min indkøbskurv ?

For ordrer under 80,- DKK pålægges et mindsteordre gebyr på 25,- DKK.  Beløbet er synligt i bestillingen inden ordren gennemføres og betales. Beklageligvis er avancen på elektronisk udstyr og antennemateriale forholdsvis lav. For ikke at pålægge samtlige artikler ekstra udgifter har vi valgt at benytte os at Mindstre-ordre gebyret. 

 

Hvordan kan jeg betale for min bestilling ?

Du kan betale på følgende måder:

Dankort/Kreditkort: Vi accepterer Dankort, Visa/Dankort,E-dankort, Mastercard, Maestro & American Express. Alle betalinger foregår igennem en sikret betalingsgateway (Quickpay) til PBS. Alle Kortdata sendes krypteret til PBS. Således har ingen adgang til dine kortdata. Skulle en vare være udsolgt eller bestillingen blive ændret kan vi kun nedsætte betalingsbeløbet, ALDRIG øge det. Af samme årsag er det heller ikke muligt at tilføje varer til din bestilling uden at gennemføre en ny bestilling. Skulle den første bestilling ikke være afsendt, retuneres selvfølgelig det overskydende beløb for porto ved den fornyede bestilling.

 

Returret ?

Der ydes 14 dages fuld retur-/ og fortrydelsesret.
Meddeler kunden Lavprisparabol.dk, at kunden har fortrudt sit køb inden 14 dage efter levering, tilbagebetaler Lavprisparabol.dk det modtagne beløb. Produktet SKAL returneres i original emballage. Samtidig gør vi opmærksom på at det er nødvendigt at oprette et returnummer på www.lavprisparabol.dk . Varer der ønskes ombyttet, fremsendes hurtigst muligt efter modtagelse af returvaren. Fremsendelsesomkostninger ved brug af retur-/fortrydelsesret eller ombytning afholdes af køber. Vi betaler derimod fremsendelsesomkostningerne retur til køber. Ønsker du at få pengene for varene retur, vil det lette vores arbejdsgang betydeligt hvis du oplyser dine Bankoplysninger (Bankens Navn, Reg. Nr. & Kontonummer).
Varer der returneres UFRANCO eller på efterkrav, nægtes modtagelse.  Du bør sende varen forsvarligt emballeret - sammen med en kopi af fakturaen og skriv venligst tydeligt at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten og at du derfor ønsker af få tilbagebetalt varens pris. Vi anbefaler at du sender varen retur som forsigtig pakke med Post Danmark.
Du kan også fortryde dit køb ved at nægte modtagelse af forsendelsen.
Disse returregler gælder alle varer solgt som fjernsalg til private.

 

Reklamation ?

Lavprisparabol.dk yder ifølge købeloven 2 års reklamationsret fra fakturadato på fabrikations- og materialefejl (mangler). Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.
Skulle uheldet være ude og produktet gå i stykker i reklamationsperioden, repareres produktet på vores eller producentens værksted uden beregning. Skulle det vise sig IKKE at være muligt at reparere produktet, forbeholder vi os retten til at afvikle en reklamation ved at udbetale varens købspris. Fakturaen skal fremvises til Lavprisparabol.dk i forbindelse med anvendelse af reklamationen.
Eventuel reklamation over mangler på leverede produkter, skal ske til Lavprisparabol.dk inden rimelig tid. Ellers mister Køber sin ret til at påberåbe sig manglen. Du bedes angive og på forlangende vise, hvori manglen består.    

 

Din indkøbskurv er tom!